علمای اهل سنت پیرانشهر اعدام شیخ نمر را محکوم و خواستار پیگیری این عمل غیر انسانی آل سعود از مجامع ج

علمای اهل سنت پیرانشهر اعدام شیخ نمر را محکوم و خواستار پیگیری این عمل ناانسانه آل سعود را از مجامع جهانی شدند

علمای اهل سنت پیرانشهر اعدام شیخ نمر را محکوم و خواستار پیگیری این عمل غیر انسانی آل سعود از مجامع جهانی شدند

 علمای برجسته اهل تسنن پیرانشهر معتقدند: اعدام آیت الله شیخ نمر باعث تنفر جهان اسلام از حکومت عربستان شده و خواستار محکومیت این عمل ناشایست آل سعود از مجامع جهانی و بین المللی شدند. 
به گزارشکوردپیام، 2 تن از علمای برجسته سنی به اعدام شیخ نمر اعتراض کردند و خواستار واکنش علما، عدالت‌خواهان و سازمان‌های بین‌المللی و جهان اسلام شدند.

خواستار برخورد با این جنایت وحشیانه از مجامع جهانی و بین المللی هستیم

ماموستا دکتر عابد نقیبی عضو مجمع جهانی علمای اسلام در گفتگوی تلفنی با کوردپیام ضمن محکوم کردن این اقدام نا انسانه حکومت عربستان گفت: با توجه به اینکه ما در نزدیکی هفته وحدت و میلاد حضرت رسول اکرم(ص) هستیم و در این برهه از زمان بیش از هر زمان دیگری جهان اسلام نیازمند به وحدت است، اما متاسفانه حکومت آل سعود در راستای اهداف اسرائیل غاصب و امریکای جنایتکار در منطقه، اقدام به اعدام شیخ نمر کرده است.

رئیس سابق مرکز بزرگ اسلامی در پیرانشهر و رئیس هم اکنون مرکز بزرگ اسلامی در شهرستان سقز اظهار کرد: اعدام آیت الله شیخ نمر مجاهد نستوه و مبارز همراه با 47 نفر از یاران صدیق ایشان  که بر خلاف حقوق اسلام و بین المللی است  و ما علمای اهل سنت این عمل جنایتکارانه آل سعود را به شدت محکوم و خواستار محاکمه این عمل وحشیانه و غیر انسانی و بشری آل سعود از مجامع جهانی هستیم.

دکتر نقیبی افزود: شیخ نمر عالمی مجتهد و رهبر مسلمانان عربستان بود که مرتکب هیچگونه گناهی نبوده تنها مخالف منافع اسرائیل و امریکا در عربستان بوده است شیخ نمر نمرده است و نخواهد مرد چون باور او جهان را زنده کرده است.

بی‌شک اعدام شیخ نمر نفرت عمومی جهان از حکومت عربستان را برمی‌انگیزد

ماموستا مصطفی محمودی با ابراز تأسف از اعدام شیخ نمر توسط حکومت عربستان با وجود اعتراضات جهان اسلام اظهار داشت: عربستان دارای حکومتی بر پایه خشونت و بغض نسبت به دیگران است.

امام جمعه پیرانشهر گفت: دولت عربستان وهابی است و وهابیت نیز رحم و مهربانی نداشته و تنها به عقاید انحرافی خود احترام می‌گزارند و نظرات اسلامی مورد تأیید آنها نیست.

وی تصریح کرد: وهابیت تنها بر ضد اسلام عمل کرده و دست به انسان‌کشی می‌زنند در حالی که عقل و شرع و قانون‌های بین‌المللی چنین چیزهایی را نمی‌پذیرند.

محمودی افزود: حکومت خشن و زور و تزویر عربستان سعودی متکی به آرای مردمی و دموکراسی نبوده و بر پایه پادشاهی است و هیچ کس نیز حق اعتراض به آن را ندارد.

امام جمعه پیرانشهر با اشاره به پیامدهای اعدام شیخ نمر برای حکومت عربستان بیان کرد: بی‌شک اعدام شیخ نمر نفرت و انزجار عمومی جهان از حکومت عربستان را برمی‌انگیزد.

محمودی اظهار داشت: نباید شخصی به‌دلیل اعتراض به بی‌قانونی و گفتن حرف حق اعدام شود چون حرف حق باید بیان شود.

امام جمعه پیرانشهر گفت: در شرایط کنونی، جهان اسلام باید فریاد اعتراض خود را بر اقدامات حکومت عربستان نشان داده و این وضعیت را محکوم کنند و در برابر ظالمان و ستمگران سکوت اختیار نکرده و به‌شدت مبارزه کنند


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : پنج شنبه 5 فروردين 1395برچسب:, | 19:19 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=